МАРКЕТИНГ КАК ИНСТРУМЕНТ ФОРМИРОВАНИЯ ИМИДЖА МАЛЫХ ГОРОДОВ
Аннотация
Малые города являются важными социально-экономическими системами развития как отдельно взятого региона, так и страны в целом. Вопрос развития малых городов является особо актуальным, как в отечественной, так и зарубежной практике. В статье обоснована необходимость и показана целесообразность использования маркетинга, как инструмента управления малым городом, фактора формирования благоприятного, позитивного имиджа территории и успешного социально-экономического развития регионального городского пространства. Описаны особенности развития малых городов Ивановского региона, на основе маркетингового анализа предложены направления их диверсификации в туристической отрасли, предложены варианты возможного развития малых городов региона в различных туристических направлениях. Имидж является реальным и чрезвычайно важным ресурсом экономики, значимым для продвижения и развития малых городов.
Литература
Sheresheva M.Yu., Oborin M.S., Berezka S.M. Marketing of small towns as a factor of sustainable development of
the region. Marketing in Russia and abroad. N 1 (123),
P. 63-73.
Smirnova O.A. Development of marketing of small towns
of the Ivanovo region. Modern high-tech technologies. Regional application. N 4 (72), 2022. P. 14-19.
Rychikhina N.S., Smirnova O.A. Project management as
an important tool for managing the development of small
towns. Economics and entrepreneurship. N 7 (132), 2021.
P. 582-587.
Official website of the Federal project "Formation of a comfortable urban environment" https://gorodsreda.ru / (access
date 31.11.2023)
Official website National Projects of Russia https://национальные проекты .rf (accessed 31.11.2023)
Berendeeva A.B., Rychikhina N.S. The degree of severity
of demographic challenges in the regions of the center of
Russia Modern high-tech technologies. Regional
application. 2022. No. 2 (70). pp. 12-21.
Rychikhina N.S., Korobova O.O. Labor market analysis
of the central macroregion. Modern high-tech technologies.
Regional application. 2022. No. 3 (71). pp. 41-50.
Dambueva V.Yu. Attractive potential as a resource of socio-economic development of the Ivanovo region. Modern
high-tech technologies. Regional application. 2019. N 4
(60). P. 28-35.
Smirnova O.A., Smirnova Ya.S. Program-target approach to
the formation of directions for the development of the social infrastructure of the Ivanovo region. Modern high-tech technologies. Regional application. 2011. N 4 (52). P. 92-99.
Rychikhina N.S. On the role of clusters in stabilizing the
economy of small towns. Regional economy: theory and
practice. 2012. N 6. P. 45-49.
Goncharenko V.E., Korobova V.F., Smirnova I.A. Statistical analysis of the resource potential of the regions of
Russia. Modern high-tech technologies. Regional application. 2019. N 2 (58). P. 33-41.
Gonova O.V. Analytical practice of using a comprehensive
assessment of the economic efficiency of small agribusiness
enterprises. Modern high-tech technologies. Regional application. 2018. N 2(54). P. 25-30.
Ledyakina I.I., Elizarova A.A. Economic security of the
region (on the example of the Ivanovo region). Modern
high-tech technologies. Regional application. 2019. N 2
(58). P. 64-74.